Huawei B535-232 - "Brak zasięgu"

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
radziuxd
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2024-05-06, 15:39

Huawei B535-232 - "Brak zasięgu"

Post autor: radziuxd »

Witam, posiadam router Huawei B535-232. Zakupiony w zeszłym roku z drugiej ręki z przeznaczeniem na działkę. Cały sezon spisywał się świetnie, spięty z dwupolaryzacyjną anteną kierunkową Dipol wykręcał nawet 50mbps w T-Mobile. Przezimował na działce, uruchomiłem go teraz w majówkę i... nic. Czerwona dioda, w WEBUI komunikat "Brak zasięgu".
[Konfigurowałem taki sam model u znajomych, kilka domów dalej, z taką samą anteną, tym samym operatorem i działa dobrze. Jedyna różnica jaką zauważyłem to, że mają u siebie nowszy FW - 11.0.x.x, u mnie jest 10.0.3.1.]
Testowałem karty T-Mobile, Orange, zabrałem go do domu, do Łodzi, kupiłem starter Virgin Mobile i z tą kartą też nic się nie zmieniło. Reset do ustawień fabrycznych robiłem dwa razy.
Chciałem sprawdzić czy u mnie będzie jakiś update, no ale żadna karta nie działa, a WAN chyba jest wycięty, bo nie mam opcji "Ethernet" w WEBUI i podłączenie kabla pod WAN nic nie daje.
Nie wiem czy router był brandowany, na pudełku ani routerze nic nie ma.
Ręce opadają, router nie był drogi, ale teraz to nawet się boję kupić drugi taki sam, bo nie wiem co się stało. Jest jeszcze dla niego jakaś szansa oprócz punktu odbioru elektrośmieci?

Obrazek
radziuxd
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2024-05-06, 15:39

Re: Huawei B535-232 - "Brak zasięgu"

Post autor: radziuxd »

Okej, znalazłem odpowiedź na to co się stało z moim routerem. Jeszcze godzinę temu nie wiedziałem, że operatorzy blokują też routery. Teraz wiem, że blokują i mam też odpowiedź z T-Mobile (sprawdziłem gdzie się dało, bo nie pamiętałem czy jest w ogóle z jakiejś sieci):
Drogi kliencie, poniżej odpowiedź na złożone zapytanie.

Urządzenie jest zablokowane przez T-Mobile Polska S.A. - jego posiadacz nie ma prawa go sprzedać
Wynika z tego, że gość przestał spłacać raty, kiedy już routera nie używałem (stał przez zimę na działce).
Sprawdzałem też czy router łączy się przez Telnet w wiadomym celu, ale niestety nie.
Temat można zamknąć.
ODPOWIEDZ