B593s nie działa VOIP

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: ja.michal »

atento, niektórzy operatorzy na świecie blokują SIP dlatego o tym wspominam.
Skoro u ciebie działa w przypadku korzystania z Plusa to winowajcą będzie sprzęt lub niepoprawna konfiguracja.
Wacio
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-01, 10:37
Lokalizacja: białystok

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: Wacio »

W odpowiedzi dla giga2
Pośpieszyłem się z opisem że działa ExtraVoIP.pl .Radość była krótka .Jest tak że przez kilka minut po wpisaniu danych do routera i zatwierdzeniu działa .Potem przestaje i znów po jakimś czasie samo z siebie na kilka minut działa.I tak w kółko .Tak jest też happycall , reszta firm po wpisaniu danych logowania od razu nie działają rozmowy przychodzące. Dane logowania efon.pl mam ustawione od ponad tygodnia i działa w obie strony , mogę odbierać rozmowy.W efon po doładowaniu 175 zł mam numer na zawsze nie muszę już więcej nic wpłacać aby utrzymać numer na stałe .Można te pieniądze przegadać w jeden dzień i z zerowym kontem numer będzie aktywny na zawsze , tak mi powiedział pan z info linii efon.pl . !75 zł trochę dużo zważywszy że numer jest mi potrzebny tylko po to aby ciotki mogły do mnie zadzwonić. Ale co zrobić jak nic innego nie działa w dwie strony.
giga2
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-15, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: giga2 »

ja.michal pisze:giga2, spróbuj z innymi APN Plusa.
APN jest ustawiony fabrycznie i nie da się go edytować - można jedynie dodać inny.
Jakie dane by trzeba podać?
Wg mnie router nie jest blokowany bo działa mi na kompie softphone w obie strony.
Odpowiedź z biura Halonetu:
To urządzenie nie funkcjonuje poprawnie z naszą siecią, pojawia się komunikat - SIP/2.0 422 Session Interval Too Small przy próbie realizacji połączeń przychodzących. Próbowaliśmy się w tej sprawie kontaktować z producentem sprzętu - Huawei, jednak pomimo licznych ponagleń sprawa nie została jeszcze rozwiązana.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: krystianb »

Wacio pisze:Radość była krótka .Jest tak że przez kilka minut po wpisaniu danych do routera i zatwierdzeniu działa .Potem przestaje i znów po jakimś czasie samo z siebie na kilka minut działa.I tak w kółko .Tak jest też happycall
Prawdopodobnie wystarczy skrócić czas odnawiania sesji w ustawieniach voipa w routerze.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
giga2
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-15, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: giga2 »

Czas odnawiania sesji ustawiony jest na 60 s (minimalny) i nie działa dalej :(
Pytania do Wacia: czy w menu Zabezpieczenia
1. ALG
2. Przekazywanie portów
3. UPnP
masz włączone?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
giga2
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-15, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: giga2 »

Reasumując:
Nie ma co kombinować - w efonie zadziałało "od strzała" ! Żadne kombinacje nie były potrzebne.
Wniosek jest taki, że problem leży po stronie operatora VOIP. Prawdopodobnie efon ma stały adres IP, a reszta ma zmienny i tyle w temacie.

Pozdrawiam wszystkich.
Wacio
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-01, 10:37
Lokalizacja: białystok

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: Wacio »

B593s-22 działa z efon.pl ale trzeba dodać że efon za pierwszą minutę nalicza pełną stawkę , to znaczy że jeżeli rozmowa w pierwszej minucie trwała tylko jedną sekundę to firma odliczy z konta opłatę jak za minutę rozmowy.Następne minuty rozliczane są co piętnaście sekund .

[ Dodano: 2014-03-30, 15:35 ]
Bardzo dobrze działa też w Easycall.pl a naliczanie jest sekundowe od rozpoczęcia rozmowy .
Minuta na stacjonarne 7 groszy , minuta na komórki 19 groszy w Polsce.Za każde trzy minuty rozmów przychodzących na twój numer firma dodaje bonus minutę na konto do wygadania . Po wielu próbach z innymi operatorami mam właśnie numer u tego operatora.
W zakładce VoIP wpisujemy dane .Oto skany moich ustawień :
1 Konta SIP - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd7 ... 3ba50.html
- BARDZO WAŻNE , w pole "konto SIP" wpisujemy login który otrzymaliśmy od operatora (sześć cyfr , oczywiście inne niż moje ) nie nazwę serwera SIP, "nazwa użytkownika" jeszcze raz to samo.Trzecia pozycja , wpisujemy hasło otrzymane od firmy.
2 Lokalny port SIP - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/200 ... ffe95.html
- wpisujemy takie dane.
3 Zaawansowane ustawienia SIP - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9d ... 10adc.html
- ja mam takie wpisane i działają.
Nic więcej nie nie zmieniamy .
Internet mam z PLUS-a , ustawiony na stałe na LTE ,nie wykupowałem stałego IP.
Jeżeli się zdecydujecie na tą firmę to proszę się zarejestrować przez te link :
http://www.easycall.pl/index.html,partner=5b158
was to przecierz nic nie kosztuje , tylko kliknąć a ja prawdopodobnie dostanę doładowanie
konta .Przeprowadziłem testy na firmach happycall.pl , extravoip.pl ,halonet.pl , efon.pl , net4call.pl .Aby dostać stały numer trzeba było wpłacać kasę .Odpowiedz firm jak nie działało to że "obowiązek poprawnego ustawienia bramki spada na użytkownika oni tylko mogą poinstruować " Na prośbę o zwrot kasy bo przecież nie działa , "nie zwracają bo to jest system przedpłatowy i nie podlega zwrotowi"
rlip
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-16, 17:36
Lokalizacja: Polska

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: rlip »

W easycall nie podoba mi się to, że z tego co tutaj piszą, to aby mieć numer konto trzeba regularnie doładowywać.

Ja na swoim B593 (bez s bo router z wiosny 2013r) korzystam z HaloNet , bo dają numer za 1zł/rok, sekundowe naliczanie, a ich cennik to 7gr/min lokalnie i 18gr/min na komórki.

Ustawienia mam następujące:
Adres serwera proxy/Adres serwera rejestracji/Nazwa domeny serwera SIP: sip.halonet.pl
Port serwera proxy/Port serwera rejestracji: 5060
Konto SIP/Nazwa użytkownika: moj_login
Hasło: moje_haslo
Wacio
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-01, 10:37
Lokalizacja: białystok

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: Wacio »

Witam .W odpowiedzi dla "rlip"
Na pewno masz model B593s-22 ? Z moim modelem Halonet.pl nie działa VOIP .Halonet odpisał że problem z tym modelem jest im znany i że jak tylko go rozwiążą odezwą się do mnie i do tej pory nic .A kasy wpłaconej na ich konto mi nie zwrócą bo poprawne skonfigurowanie modemu to mój problem .

[ Dodano: 2014-05-16, 13:40 ]
Kupiłem doładowanie easycall w PSS Społem za 15 zł , wpisałem kod doładowania .O dziwo na moim koncie pojawiło się zasilenie za 30 zł . oby zawsze tak było .Za każde trzy minuty rozmów PRZYCHODZĄCYCH firma daje minutę gratis do wydzwonienia .Tak jest naprawdę już dostałem taką premię.Za ponad 15 minut rozmowy z Kanadą zapłaciłem 31 groszy .Ceny są troszeczkę niższe od innych operatorów , trzeba zwrócić uwagę czy inni nie podają cen netto .
Awatar użytkownika
pogodabartek
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 816
Rejestracja: 2010-10-02, 22:30
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: B593s nie działa VOIP

Post autor: pogodabartek »

Było o tym na plus forum i miałem ten sam problem.

http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=97&t=8293&start=15

Ustawiłem czasy rejestracji i port wg dolnego opisu na Lokalny port SIP: 49999
oraz register expres na 1200s i jest ok a miałem to samo nie działały połączenia przychodzące-działały tylko po restarcie kilka minut,a router to b593- s12 operator ipcall.pl i zdecydowanie go polecam
ODPOWIEDZ