problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Moderator: Moderatorzy
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Odinstalowujesz program który służy do łączenia, czyścisz go ze śmieci np. CCleaner. W razie wątpliwości reset i próbuj programem TNI. W 2 tygodnie mogło się coś zmienić w sieci. Korzystasz z 3G czy 2G ?
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Nadal nie chcesz zrozumieć , ze twój modem na 99% nie obsługuje UMTS900 i uwagi o tym , że są leciwe właśnie tego dotyczą. To modemy sprzed kilku lat w tamtym czasie operatorzy w 3G korzystali z UMTS2100 i były dobre. Ale czas płynie i dzisiaj wszyscy operatorzy używają UMTS900 na terenach pozamiejskich. Kluczowe jest więc stwierdzenie czy twoje modemy obsługują UMTS900 wszak sam piszesz ,że jesteś w zasięgu UMTS900 Aero2. Niestety trudno to stwierdzić, gdyż te modemy występowały z reguły w wersji bez UMTS900 choć ponoć sporadycznie MF631 z Play miały ponoć UMTS900 a MF636DB z Orange również. Stąd wybór tych ZTE do obsługi UMTS900 Aero2 w Plusie był nienajlepszy. Poza tym na modemach ZTE nie można wymuszać konkretnych częstotliwości za pomocą programu TNI co jest możliwe na Huaweiach.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-02-22, 07:26
- Lokalizacja: Polska
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Bardzo możliwe, że modem nie obsługuje UMTS900, nie twierdziłem, że tak jest. W pierwszym poście wszak pisałem, że jestem w sieci Plusa i od dwóch tygodni jest problem z połączeniem się do sieci Plusa głównie wtedy gdy uruchamiam system win7 i chcę połączyć się z internetem, gdy się uda połączyć to wszystko działa w porządku. W Plusie twierdzono, że modem jest wadliwy i nie łączy stąd drugi modem działający w Plusie.
Jeśli Plus zmieniłby coś w swojej sieci i ja jako użytkownik nie mógłbym z niej korzystać to wtedy jasne jest, że Plus jako mój dostawca określonej usługi nie zapewnia mi jej wykonania.
Jeśli Plus zmieniłby coś w swojej sieci i ja jako użytkownik nie mógłbym z niej korzystać to wtedy jasne jest, że Plus jako mój dostawca określonej usługi nie zapewnia mi jej wykonania.
Kursy internetowe dla każdego http://magdab.pl
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Ja bym na twoim miejscu w razie możliwości sprzedał to kupił sobie E3131. Nie powinno być z nim problemów gdyż obsługuje właśnie U900 i dużo ludzi go użytkuje.
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Operator mobilny nic Ci nie zapewnia Umożliwia jedynie korzystanie usługi i nie obchodzi go czy masz zasięg czy nieJeśli Plus zmieniłby coś w swojej sieci i ja jako użytkownik nie mógłbym z niej korzystać to wtedy jasne jest, że Plus jako mój dostawca określonej usługi nie zapewnia mi jej wykonania
Był jakiś czas temu przypadek że kobieta wzięła neta ale po jakimś czasie operator zlikwidował stację i babka została na lodzie Żadne batalie prawno-sądowe nie przyniosły oczekiwanych rezultatów na korzyść klientki bo operator nie ma obowiązku zapewnienia zasięgu
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Plus nic nie zmienił w swojej usłudze. wcześniej korzystał tylko z macierzystej sieci UMTS2100 i oferował tylko modemy z jego obsługą. Po zakupie Plusa przez Pana Solorza zaczął korzystać z sieci UMTS900 Aero2 oraz LTE1800 Mobylandu czyli spółek będących własnością Solorza w ten sposób jego uzytkownicy uzyskali dużo lepszy zasięg. chcąc z niego korzystać trzeba mieć modem z UMTS900 lub chcąc mieć LTE modem z LTE1800. W internecie mobilnym żaden dostawca nie gwarantuje zasięgu i prędkości. W Plusie korzystałeś dotychczas z 2G czy 3G? Nic nie napisałeś o poziomie sygnału, prędkościach itp.
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Najlepiej obsługujący wszystko co się da bo w razie czego jest wybór pomiędzy pasmami czy technologiamimatek451 pisze:trzeba mieć modem
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-02-22, 07:26
- Lokalizacja: Polska
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Operator mobilny ma mi zapewnić świadczenie usługi na jaką zawarłem z nim umowę czyli prędkości, zasięg itd. O ile się nie mylę to są jakieś przepisy które to regulują od jakiegoś roku. Ale to nie jest tematem tego wątku.
matek451 ma rację zaczęto grzebać w częstotliwościach zapominając, że cała masa klientów posiada sprawne urządzenia dostosowane do odbioru działających na określonych częstotliwościach.
Często czytam, że posiadacze tzw LTE maja problemy z znalezieniem zasięgu chociaż mapy niby pokazują, że powinien być.
Może rozwiązaniem jest faktycznie zakup innego modemu dostosowanego do tego UMTS900 i sprzedaż obecnego jest jakimś rozwiązaniem.
W Plusie korzystałem chyba raczej z 2G ale gdzie to można sprawdzić?
matek451 ma rację zaczęto grzebać w częstotliwościach zapominając, że cała masa klientów posiada sprawne urządzenia dostosowane do odbioru działających na określonych częstotliwościach.
Często czytam, że posiadacze tzw LTE maja problemy z znalezieniem zasięgu chociaż mapy niby pokazują, że powinien być.
Może rozwiązaniem jest faktycznie zakup innego modemu dostosowanego do tego UMTS900 i sprzedaż obecnego jest jakimś rozwiązaniem.
W Plusie korzystałem chyba raczej z 2G ale gdzie to można sprawdzić?
Kursy internetowe dla każdego http://magdab.pl
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Masz to napisane na umowie ?luidor pisze:Operator mobilny ma mi zapewnić świadczenie usługi na jaką zawarłem z nim umowę czyli prędkości, zasięg itd
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-02-22, 07:26
- Lokalizacja: Polska
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Na umowie nie mam zaznaczonego czy to 2g czy 3G ale podejrzewam że 2G bo umowę mam od 2010 roku i była co roku przedłużana.
Kursy internetowe dla każdego http://magdab.pl
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26137
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Mylisz się, to jak sama nazwa wskazuje internet mobilny i żaden operator nie gwarantuje zasięgu ani prędkości w każdym (dowolnym) miejscu.luidor pisze:Operator mobilny ma mi zapewnić świadczenie usługi na jaką zawarłem z nim umowę czyli prędkości, zasięg itd.
Podaj konkrety, bo wymyślanie jakichś przepisów (wprowadzanie w błąd innych) to nie na tym forum.luidor pisze:O ile się nie mylę to są jakieś przepisy które to regulują od jakiegoś roku
U każdego operatora jest napisane że to zasięg orientacyjny a to znaczy coś innego niż gwarantowany.luidor pisze:chociaż mapy niby pokazują, że powinien być.
GPRS/EDGE to technologie transmisji danych w 2G, przy 3G masz UMTS/HSxPA/HSPA+/HSPA+DC, 4G (ale nie u Playa) to LTE.luidor pisze:W Plusie korzystałem chyba raczej z 2G ale gdzie to można sprawdzić?
Nie pomagam na PW!
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
No i zapewnia Ci możliwość korzystania z usługi o ile jesteś w jej zasięguluidor pisze:Operator mobilny ma mi zapewnić świadczenie usługi na jaką zawarłem z nim umowę
Masz dostęp do wszystkich technologii o ile jesteś w ich zasięguluidor pisze:podejrzewam że 2G bo umowę mam od 2010 roku
Jeśli chodzi o LTE to może wiązać się to z wymianą karty ale to inna historia
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-02-22, 07:26
- Lokalizacja: Polska
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Trochę się zapędziłem fakt, chodzi o internet na stałym łączu swego czasu były mylone te pojęcia i mówiono o internecie.
Są przepisy z zakresu telekomunikacji i świadczenia usług oraz ochrony konsumentów, wystarczy poszukać w internecie. Link proszę bardzo http://www.uokik.gov.pl/faq_internet.php#faq1348
Tak zgadza się zasięg jest podawany jako orientacyjny i na takiej podstawie zawiera się zazwyczaj umowy gdzie mamy kilka dni najczęściej 7 na przetestowanie usługi.
Ja na umowie nie mam zaznaczonego czy to jest 2g czy 3G a umowę mam od 2010 roku, oczywiście przedłużana aneksem.
Zresztą jeśli ktoś jest zainteresowany to wystarczy poszukać odpowiednich informacji w internecie lub w jakimś biurze prawniczym. Mój wątek dotyczy zupełnie czegoś innego.
Są przepisy z zakresu telekomunikacji i świadczenia usług oraz ochrony konsumentów, wystarczy poszukać w internecie. Link proszę bardzo http://www.uokik.gov.pl/faq_internet.php#faq1348
Tak zgadza się zasięg jest podawany jako orientacyjny i na takiej podstawie zawiera się zazwyczaj umowy gdzie mamy kilka dni najczęściej 7 na przetestowanie usługi.
Ja na umowie nie mam zaznaczonego czy to jest 2g czy 3G a umowę mam od 2010 roku, oczywiście przedłużana aneksem.
Zresztą jeśli ktoś jest zainteresowany to wystarczy poszukać odpowiednich informacji w internecie lub w jakimś biurze prawniczym. Mój wątek dotyczy zupełnie czegoś innego.
Kursy internetowe dla każdego http://magdab.pl
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Jesteś typowym klientem, który wziął usługę internetu mobilnego nie za bardzo wiedząc co to jest. W 2010 roku Plus miał zasięg 3G tylko w wielkich miastach na UMTS2100. Na pozostałych rejonach umożliwiał transmisję 2G w oparciu o GSM900. Na dzisiejsze czasy 2G i EDGE/GPRS to za mało. Standardem są prędkości HSPA. Aby z nich korzystać poza miastami Plus wprowadził zasięg UMTS900 sieci Aero2, która jest jedną ze spółek Solorza. To znaczny postęp i nie żadne mieszanie częstotliwościami tylko rozwój sieci Plusa. Wymagało to zmiany modemu na taki z obsługą UMTS900.Podobnie postąpili pozostali operatorzy. Przedłużałeś umowę nie mając o tym świadomości i korzystałeś z wolnej sieci 2G będąc prawdopodobnie w zasięgu 3G na UMTS900 Aero2. Na dodatek konsultanci w Plusie nie poinformowali cię pewnie o tych zmianach, często ich wiedza na ten temat jest gorsza niż u klienta. W 2012 roku trzeba było wymienić modem na taki z UMTS900 .Błędem był też zakup tego MF631.Takich modemów pozbywają się ludzie, którzy chcą korzystać z UMTS900 i kupują nowy modem. Standardem w zakupie usługi mobilnej są wcześniejsze testy a nie opieranie się na mapach zasięgu czy informacji konsultantów . Na 90% obszaru Polski trzeba się też liczyć z zakupem anteny kierunkowej na wybrane pasmo jeśli chce się w pełni wykorzystać internet mobilny. Takie są realia jakże odmienne od tego co pokazuje CP/Plus w reklamach TV. Na pocieszenie napiszę, ze dotyczy to operatorów nie tylko w Polsce ale w całej Europie.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26137
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Nie pamiętam aby było mylone pojęcie stałego łącza i mobilnego.luidor pisze:chodzi o internet na stałym łączu swego czasu były mylone te pojęcia i mówiono o internecie.
I znowu jakieś marzenia/niesprawdzone informacje.luidor pisze:zasięg jest podawany jako orientacyjny i na takiej podstawie zawiera się zazwyczaj umowy gdzie mamy kilka dni najczęściej 7 na przetestowanie usługi.
Bo tego na umowie nie ma, masz taką technologię połączenia w jakiej zasięgu się znajdujesz z terminalem.luidor pisze:Ja na umowie nie mam zaznaczonego czy to jest 2g czy 3G
Dotyczy właśnie tego, jeżeli nie wiesz w jakim zasięgu jesteś i nie przyjmujesz naszych porad do wiadomości bo wiesz lepiej i oburzasz się na krytykę/porady to z takim podejściem trudno będzie Ci pomóc.luidor pisze: Mój wątek dotyczy zupełnie czegoś innego.
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-02-22, 07:26
- Lokalizacja: Polska
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Wojteks sam nie wiesz co piszesz nie możesz pomóc, nie chcesz pomóc, nie wiesz jak pomóc to nie pomagaj ale nie czepiaj się mnie dla poprawienia sobie humoru i udowodnienia sobie jaki to jesteś ważny i mądry.
Jako klient Plusa interesuje mnie tylko aby internet działał w jakiej technologii i co jest potrzebne to powinien wiedzieć dostawca tej usługi.
Umowy są zawierane właśnie poprzez sprawdzenie czy ewentualny abonent jest w zasięgu danej sieci i masz zazwyczaj 7 dni na przetestowanie usługi z której możesz zrezygnować, zresztą możesz to sam sprawdzić w każdym salonie oferującym internet mobilny i nie są to niesprawdzone informacje.
Jeśli chodzi o zasięgi i takie tam inne sprawy to można napisać jak to sprawdzić zresztą pisałem kilka razy, że udaje mi się połączyć ale widocznie nie czytasz do końca tego co piszę w postach.
Jeśli tak dalej ma być prowadzona konwersacja to lepiej zamknąć ten wątek zanim całkowicie wymknie się spod kontroli.
Jako klient Plusa interesuje mnie tylko aby internet działał w jakiej technologii i co jest potrzebne to powinien wiedzieć dostawca tej usługi.
Umowy są zawierane właśnie poprzez sprawdzenie czy ewentualny abonent jest w zasięgu danej sieci i masz zazwyczaj 7 dni na przetestowanie usługi z której możesz zrezygnować, zresztą możesz to sam sprawdzić w każdym salonie oferującym internet mobilny i nie są to niesprawdzone informacje.
Jeśli chodzi o zasięgi i takie tam inne sprawy to można napisać jak to sprawdzić zresztą pisałem kilka razy, że udaje mi się połączyć ale widocznie nie czytasz do końca tego co piszę w postach.
Jeśli tak dalej ma być prowadzona konwersacja to lepiej zamknąć ten wątek zanim całkowicie wymknie się spod kontroli.
Kursy internetowe dla każdego http://magdab.pl
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Kolego luidor, masz typowo polski roszczeniowo tok myślenia Chcesz żeby to operator sprawdził na miejscu co do Ciebie dociera i jeszcze dobrał sprzęt Może ewentualnie pomóc lub doradzić ale nic nie musi
Co do sprzętu to ja bym na pewno nie chciał że by mi operator go kompletował
Przestaw myślenie z internetu stacjonarnego na mobilny bo ten rządzi się innymi prawami
Co do sprzętu to ja bym na pewno nie chciał że by mi operator go kompletował
Praktycznie w całym kraju jest pokrycie 2G wiec wszędzie jest dostęp do sieciUmowy są zawierane właśnie poprzez sprawdzenie czy ewentualny abonent jest w zasięgu danej sieci
Przestaw myślenie z internetu stacjonarnego na mobilny bo ten rządzi się innymi prawami
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1038
- Rejestracja: 2012-01-04, 21:15
- Lokalizacja: Płock
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Z tym nie można się zgodzić bo po pierwsze w częstotliwościach się nie grzebie. Nikt, kto miał wcześniej zasięg 3G na 2100MHz lub 2G na 900MHz i stosowne do tej technologii urządzenie tego zasięgu nie stracił, bo nie znam ani jednego przypadku, że zlikwidowano istniejący nadajnik. Co najwyżej podlegał on modernizacji i chwilowo mogły wystąpić problemy. U mnie jak modernizowali nadajnik z GSM900 i dołożyli UMTS900 to trwało 2 dni.luidor pisze:zaczęto grzebać w częstotliwościach zapominając, że cała masa klientów posiada sprawne urządzenia dostosowane do odbioru działających na określonych częstotliwościach.
Po drugie nie można mieć pretensji do nadawcy, że rozszerza ofertę o inne częstotliwości. Wraz z nową ofertą Plus dostarczał też wszystkim nowym abonentom sprzęt dostosowany do aktualnej oferty. Jeśli tylko przedłużałeś umowę aneksem, zmieniającym okres obowiązywania umowy, to znaczy, że z oferty jesteś zadowolony i operator nie widzi potrzeby uszczęśliwiać Cię na siłę.
Ja tam jestem z Plusa zadowolony. Na początku umowy w styczniu 2012 roku miałem w zasadzie tylko zasięg 2G, ale po zastosowaniu odpowiednich anten uzyskałem zasięg UMTS2100 z transferami DL około 2 do 3 Mb/s. Po roku zmodernizowali sieć i miałem już DC-HSPA+ z transferami do 16Mb/s. W miedzy czasie dołożyli LTE i transfery aktualnie w speedtestach sięgają nawet 60Mb/s, a realnie pobieram pliki do 6MB/s.
Na koniec dołożyli jeszcze UMTS900 na najbliższym mi nadajniku (około 1 km) i mam HSPA+ nawet na telefonach w całym domu, bez dodatkowych anten.
Reasumując gdy podpisywałem umowę w zasadzie pewny miałem tylko 2G, choć udało się uzyskać UMTS, a po 2 latach mam z anteną na modemie LTE a bez anteny HSPA+ do 16Mb/s. Do nadajnika UMTS2100/1800LTE mam 10,5 km, a do GSM900/UMTS900 około 1 km.
To czego tu jeszcze narzekać, że operator się rozwija i rozszerza ofertę?
[ Dodano: 2014-02-24, 07:40 ]
A może w komputerze coś Ci się przestawiło, może coś instalowałeś, może jakieś złośliwe oprogramowanie z netu załapałeś, opcji jest dużo.luidor pisze:głównie wtedy gdy uruchamiam system win7 i chcę połączyć się z internetem, gdy się uda połączyć to wszystko działa w porządku.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
W twoim przypadku problemem jest to, ze ty nie chcesz sam sobie pomóc. Nie udzieliłeś odpowiedzi jeśli chodzi o lokalizację , nie wiemy jak wygląda zasięg u ciebie i w oparciu o jakie BTS-y jest realizowany. Czy próbujesz łączyć się w 2G czy 3G, jaki masz poziom sygnału i jak daleko są najbliższe BTS-y. Jeśli chodzi o modemy to wobec wątpliwości o obsługę UMTS900 warto by wiedzieć z jakiej są sieci, z jakiego menedżera połączeń korzystasz( jakie masz zainstalowane na komputerze), jak jest on skonfigurowany. Jak widzisz jest wiele pytań, które wymagają odpowiedzi aby rozwiązać twój problem. Bez tego trudno pomóc mimo najszczerszych chęci a dyskusja zbacza na inny tor. Plus gwarantuje ci zasięg 2G na zewnątrz więc wywiązuje się z umowy. Dyskusja o sprzęcie jest analogiczna do wprowadzania TV cyfrowej w Polsce. Zastąpiła analogowa i każdy kto chce z niej korzystać musi mieć dekoder. Jeśli w twoim przypadku pojawił się zasięg 3G na UMTS900 Aero2 to przy przedłużaniu umowy trzeba było wziąć ze sprzętem lub bez a modem z UMTS900 kupić samemu( tylko nie ten zabytkowy MF631).
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-02-22, 07:26
- Lokalizacja: Polska
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Podałem BTS-y w jednym z wcześniejszych postów, na modemie odbieram sygnał EDGE, czasem próbuje wskoczyć 3G lub HSDPA. Testowałem kartę sim od play i odbierałem HSDPA jedną a czasem dwie kreski.
Prawdopodobnie coś mogło się przełączyć w systemie. Nie jestem w stanie tego sprawdzić. Używam managera plusa 2.2, nowsza wersja 2.3 ma wyłączony licznik pobranych danych. Ustawione mam APN internet. O tym też wcześniej pisałem. Fakt błędem było kupowanie tego modemu można było inny ale trudno nie każdy zna się na tym.
Jeśli jakieś pytania to proszę pytać.
Ja również na Plusa nie mam co narzekać.
Umowa kończy mi się pod koniec kwietnia więc jakoś się przemęczę te kilka tygodni wymienię bezpłatnie kartę sim na nową.
Prawdopodobnie coś mogło się przełączyć w systemie. Nie jestem w stanie tego sprawdzić. Używam managera plusa 2.2, nowsza wersja 2.3 ma wyłączony licznik pobranych danych. Ustawione mam APN internet. O tym też wcześniej pisałem. Fakt błędem było kupowanie tego modemu można było inny ale trudno nie każdy zna się na tym.
Jeśli jakieś pytania to proszę pytać.
Ja również na Plusa nie mam co narzekać.
Umowa kończy mi się pod koniec kwietnia więc jakoś się przemęczę te kilka tygodni wymienię bezpłatnie kartę sim na nową.
Kursy internetowe dla każdego http://magdab.pl
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z modemem ZTE i internetem w Plusie
Z twojej odpowiedzi wynika , ze wszystko wiesz. Jesteś zadowolony z Plusa i EDGE więc również nie widzę problemów. Teraz znowu przedłużysz umowę zapewne na nowych , niekorzystnych warunkach, które zaproponują ci konsultanci w Plusie.Oni kochają takich klientów. Wymienisz sprawną kartę( wszak łączy na EDGE) na nową, która na 99% nic nie zmieni. W ten sposób znowu przez rok będziesz korzystał z tego " szybkiego" EDGE, choć możliwe , że możesz korzystać z 3G lub LTE. Cóż twój wybór. Na tym forum pomagamy tylko tym, którzy chcą współpracować i się uczą. To chwilowe przechodzenie na 3g to prawdopodobnie połączenie z UMTS2100 Plusa, który jest pewnie kilka km od Ciebie a poziom sygnału jest za niski aby skutecznie się z nim połączyć . Ale to tylko moje przypuszczenia, tak a propos do mierzenia poziomu sygnału służą inne narzędzia a nie magiczne kreski na menedżerze połączeń. Podane przez ciebie BTS-y nie widnieją w bazie danych btsearch i bez szklanej kuli trudno stwierdzić gdzie się znajdują.