Okradziona przez Orange?
Moderator: Moderatorzy
-
- Użytkownik forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
- Lokalizacja: warszawa
Okradziona przez Orange?
witam
mam taki problem z firma orange 2 miesiace temu oddalam router axestell cdma na gwarancje gdyz zwyczajnie sie psul nie chodzil i pan w salonie powiedzial ze po 14 dniach roboczych moge przyjsc po router przyszlam a on powiedzial ze routera nie ma i ze musze czekac 30 dni po 30 dniach przyszlam do nich a oni mi mowia ze routera nie ma i ze napisali maila do serwisu ale ta firma nie odpowiada i kaza mi czekac i tak mija juz 2 miesiace i nadal kaza czekac bo modem zginal i oni nie wiedza co z tym zrobic!!! czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
mam taki problem z firma orange 2 miesiace temu oddalam router axestell cdma na gwarancje gdyz zwyczajnie sie psul nie chodzil i pan w salonie powiedzial ze po 14 dniach roboczych moge przyjsc po router przyszlam a on powiedzial ze routera nie ma i ze musze czekac 30 dni po 30 dniach przyszlam do nich a oni mi mowia ze routera nie ma i ze napisali maila do serwisu ale ta firma nie odpowiada i kaza mi czekac i tak mija juz 2 miesiace i nadal kaza czekac bo modem zginal i oni nie wiedza co z tym zrobic!!! czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez edzia2392, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Okradziona przez Orange?
Najlepiej zgłosić się do UOKiKu.
- trybun
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 351
- Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
- Lokalizacja: 70 km od Poznania
Re: Okradziona przez Orange?
Myślę że w tym wypadku najlepiej rozwiązać umowę. "Ze względu na poważne jej naruszenie przez jedną ze stron". Miałem trzy styczności z nowymi routerami Axestella, wszystkie po krótkim czasie przestawały działać prawidłowo, a więc widać ewidentnie że jest to jakiś wadliwy sprzęt. Tak że potencjalne problemy możesz mieć do samego końca umowy.edzia2392 pisze:witam
czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Z formalnego punktu widzenia sprzęt to inna umowa od umowy na usługę.
- trybun
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 351
- Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
- Lokalizacja: 70 km od Poznania
Re: Okradziona przez Orange?
Czyżby? W umowie nie ma nic o sprzęcie do łączenia z netem? Klient podpisuje umowę na dostawę netu, dostawca sprzedaje mu także potrzebny do tego sprzęt, sprzęt działa wadliwie, a dostawca nie jest w stanie go naprawić.. Co ma robić klient który podpisał tą umowę, jak nie żądać w taki czy inny sposób wyegzekwowania umowy od tego z kim podpisywał umowę i kupił sprzęt?ja.michal pisze:Z formalnego punktu widzenia sprzęt to inna umowa od umowy na usługę.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
To umowa sprzedaży. Masz paragon/fakturę. Wg regulaminu masz możliwość zakupu takiego sprzętu po obniżonej cenie, ale to nadal oddzielna umowa.
Skoro można podpisać umowę na 3-4 lata to dlaczego modem ma gwarancję 2 lata skoro wg ciebie to jedna umowa? Dlaczego modem przy umowie na mniej niż 2 lata gwarancję ma również na 2 lata?
Operator świadczy usługę dostępu do sieci. Przeczytaj sobie dokładnie RŚUT i regulaminy danej usługi.
Skoro można podpisać umowę na 3-4 lata to dlaczego modem ma gwarancję 2 lata skoro wg ciebie to jedna umowa? Dlaczego modem przy umowie na mniej niż 2 lata gwarancję ma również na 2 lata?
Operator świadczy usługę dostępu do sieci. Przeczytaj sobie dokładnie RŚUT i regulaminy danej usługi.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
- Lokalizacja: warszawa
Re: Okradziona przez Orange?
czyli jesli teraz zamiast nowego modemu chcieli by mi oddac pieniadze to byloby top tyle ile zaplacilam za modem a to ze z powodu zakjupu u nich modemu placilam co miesiac wiecj za abonament to nic nie znaczy?/
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Tak. Za modem jak już to oddadzą ci tyle ile masz na rachunku za modem. Czy np. 1 zł.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
- Lokalizacja: warszawa
Re: Okradziona przez Orange?
no to chyba sa smieszni.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Dura lex, sed lex.
[ Dodano: 2012-11-03, 00:01 ]
Możesz zamiast na gwarancję oddać uprzędzenie w ramach towaru niezgodne z umową i zażądać wymiany na nową. Odpowiada za to wtedy sprzedawca (Orange), a nie gwarant urządzenia (producent).
Jest pełno informacji i wzorów w sieci. Możesz też zwrócić się do instytucji konsumenckich.
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=28771
[ Dodano: 2012-11-03, 00:01 ]
Możesz zamiast na gwarancję oddać uprzędzenie w ramach towaru niezgodne z umową i zażądać wymiany na nową. Odpowiada za to wtedy sprzedawca (Orange), a nie gwarant urządzenia (producent).
Jest pełno informacji i wzorów w sieci. Możesz też zwrócić się do instytucji konsumenckich.
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=28771
- Orange Ekspert
- Pracownik operatora
- Posty: 263
- Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Okradziona przez Orange?
edzia2392, hej na imię mam Patryk i jestem Orange Ekspertem chętnie pomogę w rozwiązaniu Twojej sprawy. Potrzebuje w tym celu Twoich danych, numeru usługi oraz adresu salonu, w którym kierowałaś router na gwarancję.edzia2392 pisze:witam
mam taki problem z firma orange 2 miesiace temu oddalam router axestell cdma na gwarancje gdyz zwyczajnie sie psul nie chodzil i pan w salonie powiedzial ze po 14 dniach roboczych moge przyjsc po router przyszlam a on powiedzial ze routera nie ma i ze musze czekac 30 dni po 30 dniach przyszlam do nich a oni mi mowia ze routera nie ma i ze napisali maila do serwisu ale ta firma nie odpowiada i kaza mi czekac i tak mija juz 2 miesiace i nadal kaza czekac bo modem zginal i oni nie wiedza co z tym zrobic!!! czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
Skontaktuj się ze mną w tej sprawie poprzez PW, pomogę w wyjaśnieniu sytuacji.
Pozdrawiam.
- piori
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 224
- Rejestracja: 2007-06-14, 09:52
- Lokalizacja: Płońsk, Serock
Re: Okradziona przez Orange?
Też oddałem swój router na gwarancję, mi co prawda nic o zaginięciu nie powiedziano, ale czekam już od 22 września A miało być 2 tygodnieedzia2392 pisze:czy ktos z was mial juz taki problem??
- Grupens
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 184
- Rejestracja: 2006-11-22, 23:32
- Lokalizacja: Wlkp
- Orange Ekspert
- Pracownik operatora
- Posty: 263
- Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Okradziona przez Orange?
piori, pamiętaj, że czas naprawy określa nie sprzedawca a sam serwis. Niestety kierowanie sprzętu do Salonu wydłuża nieco czas naprawy z tytułu pośredniczenia w przekazaniu urządzenia, na co sam salon nie ma większego wpływu.
Jednak, jeżeli ten czas jest wydłużony od przeciętnego terminu (miesiąc czasu) proponuję kontakt z pracownikiem punktu, w którym sprzęt został skierowany w celu uzyskania informacji jaki jest status jego naprawy.
Pozdrawiam.
Jednak, jeżeli ten czas jest wydłużony od przeciętnego terminu (miesiąc czasu) proponuję kontakt z pracownikiem punktu, w którym sprzęt został skierowany w celu uzyskania informacji jaki jest status jego naprawy.
Pozdrawiam.
- trybun
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 351
- Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
- Lokalizacja: 70 km od Poznania
Re: Okradziona przez Orange?
O ile dobrze pamiętam, to nawet nie ma opcji podpisania umowy na usługę OFP bez sprzętu.. A więc sprzęt wydaje się być integralnym punktem tej umowy. I jeżeli tak jest to dlaczego Orange nie bierze odpowiedzialności za sprzęt który sprzedał, i czy to w ogóle jest możliwe?ja.michal pisze:To umowa sprzedaży. Masz paragon/fakturę. Wg regulaminu masz możliwość zakupu takiego sprzętu po obniżonej cenie, ale to nadal oddzielna umowa.
Skoro można podpisać umowę na 3-4 lata to dlaczego modem ma gwarancję 2 lata skoro wg ciebie to jedna umowa? Dlaczego modem przy umowie na mniej niż 2 lata gwarancję ma również na 2 lata?
Operator świadczy usługę dostępu do sieci. Przeczytaj sobie dokładnie RŚUT i regulaminy danej usługi.
[ Dodano: 2012-11-05, 20:43 ]
Oj, że się wtrącę korzystając z okazji - co się dzieje z Orange Free? Chodzi o to że przestali oferować sprzęt do obsługi CDMA.. Czy to jakieś problemy z dostawcami czy definitywny koniec oferowania tego standardu dla internetu mobilnego? Od dwu miesięcy "poluję" na modem do obsługi CDMA, w salonach i sklepie internetowym, i niestety, wszyscy bezradnie rozkładają ręce.Orange Ekspert pisze:
hej na imię mam Patryk i jestem Orange Ekspertem
Pozdrawiam.
- Orange Ekspert
- Pracownik operatora
- Posty: 263
- Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Okradziona przez Orange?
Masz na myśli model w technologii dualnej GSM/CDMA czy chodzi ci wyłącznie o model w obsługujący częstotliwość CDMA. Jeśli masz jakiś konkretny model na myśli proszę podaj jego nazwę. Ewentualnie podaj miejscowość w której chciałbyś zakupić urządzenie, skontaktuję się z odpowiednimi punktami i dopytam o dostępność tego urządzenia.trybun pisze:
Oj, że się wtrącę korzystając z okazji - co się dzieje z Orange Free? Chodzi o to że przestali oferować sprzęt do obsługi CDMA.. Czy to jakieś problemy z dostawcami czy definitywny koniec oferowania tego standardu dla internetu mobilnego? Od dwu miesięcy "poluję" na modem do obsługi CDMA, w salonach i sklepie internetowym, i niestety, wszyscy bezradnie rozkładają ręce.
Pozdrawiam,
Patryk.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Nie sprzedają, ale wg regulaminów jest taka możliwość bo modem to oddzielna umowa. Tak kupiłem Orange Day by Day bez modemu mimo. W regulaminie jest możliwość o zakupie urządzenia po obniżonej cenie.trybun pisze:O ile dobrze pamiętam, to nawet nie ma opcji podpisania umowy na usługę OFP bez sprzętu.. A więc sprzęt wydaje się być integralnym punktem tej umowy. I jeżeli tak jest to dlaczego Orange nie bierze odpowiedzialności za sprzęt który sprzedał, i czy to w ogóle jest możliwe?
Sprzedawca zawsze bierze odpowiedzialność za sprzedany sprzęt, ale na zasadzie przepisów powszechnie obowiązujących a nie gwarancji.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Okradziona przez Orange?
trybun pisze:Od dwu miesięcy "poluję" na modem do obsługi CDMA, w salonach i sklepie internetowym, i niestety, wszyscy bezradnie rozkładają ręce.
Podejrzewam, że koledze chodzi o dualny modem AnyData ADU-890W.Orange Ekspert pisze:Masz na myśli model w technologii dualnej GSM/CDMA czy chodzi ci wyłącznie o model w obsługujący częstotliwość CDMA. Jeśli masz jakiś konkretny model na myśli proszę podaj jego nazwę.
Tutaj też przyłączam się do pytania, czy modemy dualne zostają wycofywane, czy można spodziewać się jakiś nowych modeli AnyDaty. Modemy jakiś czas temu zniknęły z sklepu internetowego i strony Orange (pozostają jednak w cennikach). Pytanie dodatkowe jest takie, czy można ww. modem kupić bez aktywacji do posiadanej już umowy (bez przedłużania umowy) Wg. cennika http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary ... 671920.pdf
- trybun
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 351
- Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
- Lokalizacja: 70 km od Poznania
Re: Okradziona przez Orange?
Tak, taki właśnie modem mam myśli. Zresztą w Orange Free nigdy nie było modemów jedno systemowych pod standard CDMA. Chodzi o modem jaki ostatnio był w ofercie - AnyData 890W.Orange Ekspert pisze: Masz na myśli model w technologii dualnej GSM/CDMA czy chodzi ci wyłącznie o model w obsługujący częstotliwość CDMA. Jeśli masz jakiś konkretny model na myśli proszę podaj jego nazwę. Ewentualnie podaj miejscowość w której chciałbyś zakupić urządzenie, skontaktuję się z odpowiednimi punktami i dopytam o dostępność tego urządzenia.
Pozdrawiam,
Patryk.
W punktach w pobliżu mnie raczej nic nie da się zrobić - ze wszystkimi jestem w kontakcie - mają mnie powiadomić gdy taki modem będą mieli na stanie.
Jednak coś jest nie tak, wczoraj dostałem wiadomość z salonu we Wrześni że mają już taki modem. Dzisiaj do nich pojechałem, no i okazało się że niejasny jest mój status. Tzn. nie mogę przedłużyć umowy bo pracownik salonu twierdzi że mam zablokowane konto i nie może sprawdzić co z tym moim wypowiedzeniem które złożyłem jakiś tydzień temu. Proponował mi podpisanie zupełnie nowej umowy a nie przedłużenie obecnej. Oczywiście na coś takiego się nie zgodziłem, bo może zaistnieć sytuacja że Orange z takiego czy innego nie uzna złożonego wypowiedzenia.. Zadzwoniłem do BOKu, a tam mnie poinformowano że wypowiedzenie jeszcze nie dotarło.. Już sam nie wiem co z tym fantem zrobić, z salonu nie można wycofać wypowiedzenia, a i można się "umoczyć" podpisując nową umowę.
[ Dodano: 2012-11-07, 13:52 ]
Ale w gwarancji na ogół obowiązują ogólne przepisy..ja.michal pisze: Nie sprzedają, ale wg regulaminów jest taka możliwość bo modem to oddzielna umowa. Tak kupiłem Orange Day by Day bez modemu mimo. W regulaminie jest możliwość o zakupie urządzenia po obniżonej cenie.
Sprzedawca zawsze bierze odpowiedzialność za sprzedany sprzęt, ale na zasadzie przepisów powszechnie obowiązujących a nie gwarancji.
No skoro piszesz że tak jest, to Edzia opcji wypowiedzenia umowy z powodu sprzętu nie ma. Przynajmniej praktycznie, bo gdyby ktoś miał czas i cierpliwość to sądzę że sprawa w sądzie byłaby do wygrania. Mimo własnych regulaminów warunki umowy muszą mieć ręce i nogi.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Gwarancja to co innego jak rękojmia. Wg gwarancji odpowiada gwarant (producent sprzętu), a w ramach rękojmi sprzedawca. W gwarancji warunki określa gwarant (musi pewne warunki określone w przepisach spełniać). Sprzedający na zasadzie rękojmi odpowiada na mocy przepisów i gwarancja nie ma nic do rzeczy.trybun pisze: Ale w gwarancji na ogół obowiązują ogólne przepisy..
W ramach rękojmi można żądać np. wymiany sprzętu na nowy, sprzedający ma określony termin na naprawę, etc. W przypadku gwarancji gwarant to określa.
Na stronach UOKiK i organizacji konsumenckich znajdziesz wiele informacji.
- trybun
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 351
- Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
- Lokalizacja: 70 km od Poznania
Re: Okradziona przez Orange?
A rękojmia to coś innego niż gwarancja sprzedawcy?ja.michal pisze: Gwarancja to co innego jak rękojmia.
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Okradziona przez Orange?
I tu bym się nie rozpędzał, coś mi się wydaje, że polskie prawo na temat gwarancji producenta nie mówi nic. I widać to po warunkach gwarancji, które zwykle nie określają maksymalnego czasu na naprawę. W zasadzie producent gwarancji udzielić nie musi.ja.michal pisze:W gwarancji warunki określa gwarant (musi pewne warunki określone w przepisach spełniać).
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Okradziona przez Orange?
Mi Orange w ramach niezgodności z umową wymienił za free MV410 na MV411
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Rękojmia to rękojmia. Gwarancja to gwarancja. Gwarancję udzielać może sprzedający (na ogół tak jest jak jest używany sprzęt), albo producent (99% w przypadku nowych urządzeń.trybun pisze: A rękojmia to coś innego niż gwarancja sprzedawcy?
krystianb, nie ma mowy o gwarancji producenta tylko o gwarancji. Przepisy określają minima co do gwarancji w sprzedaży a jej warunki szczegółowe określa gwarant (najczęściej producent). Tylko długość gwarancji ma ileś tam wynosić minimum wg jakichś tam przepisów UE, ale tego już nie jestem pewien.
Właśnie gwarancja jest wygodniejsza dla gwaranta bo w praktyce może naprawiać nieograniczoną ilość razy daną rzecz w rożnych, dziwnych terminach.
W ramach rękojmi już tak fajnie nie jest i odpowiada sprzedawca (mimo, że gwarantem jest np. producent). Określają to przepisy.
bdkaczm niezgodność towaru z umową jest realizowane w ramach rękojmi i odpowiada za to sprzedawca. Najlepszy manewr bo można wymiany zażądać i mają 14 dni (albo 30) na załatwienie sprawy. Jeśli nic w tym terminie nie odpowiedzą to roszczenie jest uznane.
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Okradziona przez Orange?
Przynajmniej jak się kiedyś tym interesowałem, to nasi posłowie zaszaleli i o gwarancji nic w przepisach nie ma, jest tylko o niezgodności towaru z umową (w tym wadach ukrytych).ja.michal pisze: nie ma mowy o gwarancji producenta tylko o gwarancji. Przepisy określają minima co do gwarancji w sprzedaży a jej warunki szczegółowe określa gwarant (najczęściej producent). Tylko długość gwarancji ma ileś tam wynosić minimum wg jakichś tam przepisów UE, ale tego już nie jestem pewien.
Prawie dokładnie tak, z tym, że w tym przypadku, gwarancja producenta/dystrybutora ze sprzedawcą to już ich prywatna umowa, sprzedawca sam decyduje czy chce sprzedawać towar na takich warunkach, na jakich oferuje mu go producent.ja.michal pisze:W ramach rękojmi już tak fajnie nie jest i odpowiada sprzedawca (mimo, że gwarantem jest np. producent). Określają to przepisy.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Okradziona przez Orange?
Należy zwrócić uwagę,że istnieją 2 rzeczy :
- niezgodność towaru z umową dotyczy relacji konsument-firma
- rękojmia jako taka nadal istnieje,ale wiąże 2 firmy (kiedyś dotyczyła też relacji konsument-firma).
A niezależnie od w/w rzeczy możemy mieć jeszcze gwarancję producenta/importera, o ile takowej udziela.
- niezgodność towaru z umową dotyczy relacji konsument-firma
- rękojmia jako taka nadal istnieje,ale wiąże 2 firmy (kiedyś dotyczyła też relacji konsument-firma).
A niezależnie od w/w rzeczy możemy mieć jeszcze gwarancję producenta/importera, o ile takowej udziela.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Rękojmia jest tak czy siak w sprzedaży konsumenckiej na mocy prawa. Poczytajcie trochę przepisów. Na stronach organizacji konsumenckich macie wiele informacji.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Okradziona przez Orange?
Odpowiednikiem rękojmi w sprzedaży konsumenckiej jest właśnie niezgodność towaru z umową. Wcześniej w sprzedaży konsumenckiej była też rękojmia, a teraz jest niezgodność.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22035
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Okradziona przez Orange?
Niezgodność towaru z umową jest w ramach rękojmi. Niezgodność towaru z umową dotyczy fizycznych spraw odnośnie towaru. Zostają jeszcze wady prawne.
- Pijo
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-07-06, 12:16
- Lokalizacja: Podlasie/Mazowsze
Re: Okradziona przez Orange?
Niezgodność towaru z umową jest w ramach rękojmi.
bdkacz pisze:
bdkacz pisze:Należy zwrócić uwagę,że istnieją 2 rzeczy :
- niezgodność towaru z umową dotyczy relacji konsument-firma
- rękojmia jako taka nadal istnieje,ale wiąże 2 firmy (kiedyś dotyczyła też relacji konsument-firma).
A niezależnie od w/w rzeczy możemy mieć jeszcze gwarancję producenta/importera, o ile takowej udziela.
Pełna zgoda.bdkacz pisze:Odpowiednikiem rękojmi w sprzedaży konsumenckiej jest właśnie niezgodność towaru z umową. Wcześniej w sprzedaży konsumenckiej była też rękojmia, a teraz jest niezgodność.
ja.michal, jakieś nowe prawa wymyślasz. Rękojmia dla konsumenta obowiązywała do 2003 roku.ja.michal pisze:Niezgodność towaru z umową jest w ramach rękojmi. Niezgodność towaru z umową dotyczy fizycznych spraw odnośnie towaru. Zostają jeszcze wady prawne.