Okradziona przez Orange?

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu w technologii CDMA - Centertel (Orange Freedom PRO), Sferia, Nordisk, Plus (CDMA2000 1xEVDO itd.)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
edzia2392
Użytkownik forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
Lokalizacja: warszawa

Okradziona przez Orange?

Post autor: edzia2392 »

witam

mam taki problem z firma orange 2 miesiace temu oddalam router axestell cdma na gwarancje gdyz zwyczajnie sie psul nie chodzil i pan w salonie powiedzial ze po 14 dniach roboczych moge przyjsc po router przyszlam a on powiedzial ze routera nie ma i ze musze czekac 30 dni po 30 dniach przyszlam do nich a oni mi mowia ze routera nie ma i ze napisali maila do serwisu ale ta firma nie odpowiada i kaza mi czekac i tak mija juz 2 miesiace i nadal kaza czekac bo modem zginal i oni nie wiedza co z tym zrobic!!! czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez edzia2392, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: Jo_gurt »

Najlepiej zgłosić się do UOKiKu.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: trybun »

edzia2392 pisze:witam

czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
Myślę że w tym wypadku najlepiej rozwiązać umowę. "Ze względu na poważne jej naruszenie przez jedną ze stron". Miałem trzy styczności z nowymi routerami Axestella, wszystkie po krótkim czasie przestawały działać prawidłowo, a więc widać ewidentnie że jest to jakiś wadliwy sprzęt. Tak że potencjalne problemy możesz mieć do samego końca umowy.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

Z formalnego punktu widzenia sprzęt to inna umowa od umowy na usługę.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: trybun »

ja.michal pisze:Z formalnego punktu widzenia sprzęt to inna umowa od umowy na usługę.
Czyżby? W umowie nie ma nic o sprzęcie do łączenia z netem? Klient podpisuje umowę na dostawę netu, dostawca sprzedaje mu także potrzebny do tego sprzęt, sprzęt działa wadliwie, a dostawca nie jest w stanie go naprawić.. Co ma robić klient który podpisał tą umowę, jak nie żądać w taki czy inny sposób wyegzekwowania umowy od tego z kim podpisywał umowę i kupił sprzęt?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

To umowa sprzedaży. Masz paragon/fakturę. Wg regulaminu masz możliwość zakupu takiego sprzętu po obniżonej cenie, ale to nadal oddzielna umowa.
Skoro można podpisać umowę na 3-4 lata to dlaczego modem ma gwarancję 2 lata skoro wg ciebie to jedna umowa? Dlaczego modem przy umowie na mniej niż 2 lata gwarancję ma również na 2 lata?

Operator świadczy usługę dostępu do sieci. Przeczytaj sobie dokładnie RŚUT i regulaminy danej usługi.
edzia2392
Użytkownik forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
Lokalizacja: warszawa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: edzia2392 »

czyli jesli teraz zamiast nowego modemu chcieli by mi oddac pieniadze to byloby top tyle ile zaplacilam za modem a to ze z powodu zakjupu u nich modemu placilam co miesiac wiecj za abonament to nic nie znaczy?/
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

Tak. Za modem jak już to oddadzą ci tyle ile masz na rachunku za modem. Czy np. 1 zł.
edzia2392
Użytkownik forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
Lokalizacja: warszawa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: edzia2392 »

no to chyba sa smieszni.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

Dura lex, sed lex.

[ Dodano: 2012-11-03, 00:01 ]
Możesz zamiast na gwarancję oddać uprzędzenie w ramach towaru niezgodne z umową i zażądać wymiany na nową. Odpowiada za to wtedy sprzedawca (Orange), a nie gwarant urządzenia (producent).

Jest pełno informacji i wzorów w sieci. Możesz też zwrócić się do instytucji konsumenckich.
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=28771
Awatar użytkownika
Orange Ekspert
Pracownik operatora
Posty: 263
Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: Orange Ekspert »

edzia2392 pisze:witam

mam taki problem z firma orange 2 miesiace temu oddalam router axestell cdma na gwarancje gdyz zwyczajnie sie psul nie chodzil i pan w salonie powiedzial ze po 14 dniach roboczych moge przyjsc po router przyszlam a on powiedzial ze routera nie ma i ze musze czekac 30 dni po 30 dniach przyszlam do nich a oni mi mowia ze routera nie ma i ze napisali maila do serwisu ale ta firma nie odpowiada i kaza mi czekac i tak mija juz 2 miesiace i nadal kaza czekac bo modem zginal i oni nie wiedza co z tym zrobic!!! czy ktos z was mial juz taki problem?? Co najlepiej mam w tej sprawie zrobic??
edzia2392, hej na imię mam Patryk i jestem Orange Ekspertem chętnie pomogę w rozwiązaniu Twojej sprawy. Potrzebuje w tym celu Twoich danych, numeru usługi oraz adresu salonu, w którym kierowałaś router na gwarancję.
Skontaktuj się ze mną w tej sprawie poprzez PW, pomogę w wyjaśnieniu sytuacji.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
piori
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 224
Rejestracja: 2007-06-14, 09:52
Lokalizacja: Płońsk, Serock

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: piori »

edzia2392 pisze:czy ktos z was mial juz taki problem??
Też oddałem swój router na gwarancję, mi co prawda nic o zaginięciu nie powiedziano, ale czekam już od 22 września :dobani: A miało być 2 tygodnie :klnie:
Awatar użytkownika
Grupens
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 184
Rejestracja: 2006-11-22, 23:32
Lokalizacja: Wlkp

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: Grupens »

Ja czekałem 2 miesiące! :dobani:
Deformują nas formuły.
Awatar użytkownika
Orange Ekspert
Pracownik operatora
Posty: 263
Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: Orange Ekspert »

piori, pamiętaj, że czas naprawy określa nie sprzedawca a sam serwis. Niestety kierowanie sprzętu do Salonu wydłuża nieco czas naprawy z tytułu pośredniczenia w przekazaniu urządzenia, na co sam salon nie ma większego wpływu.
Jednak, jeżeli ten czas jest wydłużony od przeciętnego terminu (miesiąc czasu) proponuję kontakt z pracownikiem punktu, w którym sprzęt został skierowany w celu uzyskania informacji jaki jest status jego naprawy.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: trybun »

ja.michal pisze:To umowa sprzedaży. Masz paragon/fakturę. Wg regulaminu masz możliwość zakupu takiego sprzętu po obniżonej cenie, ale to nadal oddzielna umowa.
Skoro można podpisać umowę na 3-4 lata to dlaczego modem ma gwarancję 2 lata skoro wg ciebie to jedna umowa? Dlaczego modem przy umowie na mniej niż 2 lata gwarancję ma również na 2 lata?

Operator świadczy usługę dostępu do sieci. Przeczytaj sobie dokładnie RŚUT i regulaminy danej usługi.
O ile dobrze pamiętam, to nawet nie ma opcji podpisania umowy na usługę OFP bez sprzętu.. A więc sprzęt wydaje się być integralnym punktem tej umowy. I jeżeli tak jest to dlaczego Orange nie bierze odpowiedzialności za sprzęt który sprzedał, i czy to w ogóle jest możliwe?

[ Dodano: 2012-11-05, 20:43 ]
Orange Ekspert pisze:
hej na imię mam Patryk i jestem Orange Ekspertem

Pozdrawiam.
Oj, że się wtrącę korzystając z okazji - co się dzieje z Orange Free? Chodzi o to że przestali oferować sprzęt do obsługi CDMA.. Czy to jakieś problemy z dostawcami czy definitywny koniec oferowania tego standardu dla internetu mobilnego? Od dwu miesięcy "poluję" na modem do obsługi CDMA, w salonach i sklepie internetowym, i niestety, wszyscy bezradnie rozkładają ręce.
Awatar użytkownika
Orange Ekspert
Pracownik operatora
Posty: 263
Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: Orange Ekspert »

trybun pisze:
Oj, że się wtrącę korzystając z okazji - co się dzieje z Orange Free? Chodzi o to że przestali oferować sprzęt do obsługi CDMA.. Czy to jakieś problemy z dostawcami czy definitywny koniec oferowania tego standardu dla internetu mobilnego? Od dwu miesięcy "poluję" na modem do obsługi CDMA, w salonach i sklepie internetowym, i niestety, wszyscy bezradnie rozkładają ręce.
Masz na myśli model w technologii dualnej GSM/CDMA czy chodzi ci wyłącznie o model w obsługujący częstotliwość CDMA. Jeśli masz jakiś konkretny model na myśli proszę podaj jego nazwę. Ewentualnie podaj miejscowość w której chciałbyś zakupić urządzenie, skontaktuję się z odpowiednimi punktami i dopytam o dostępność tego urządzenia.


Pozdrawiam,
Patryk.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

trybun pisze:O ile dobrze pamiętam, to nawet nie ma opcji podpisania umowy na usługę OFP bez sprzętu.. A więc sprzęt wydaje się być integralnym punktem tej umowy. I jeżeli tak jest to dlaczego Orange nie bierze odpowiedzialności za sprzęt który sprzedał, i czy to w ogóle jest możliwe?
Nie sprzedają, ale wg regulaminów jest taka możliwość bo modem to oddzielna umowa. Tak kupiłem Orange Day by Day bez modemu mimo. W regulaminie jest możliwość o zakupie urządzenia po obniżonej cenie.
Sprzedawca zawsze bierze odpowiedzialność za sprzedany sprzęt, ale na zasadzie przepisów powszechnie obowiązujących a nie gwarancji.
marens
Guru bezprzewodowy
Posty: 3607
Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: marens »

trybun pisze:Od dwu miesięcy "poluję" na modem do obsługi CDMA, w salonach i sklepie internetowym, i niestety, wszyscy bezradnie rozkładają ręce.
Orange Ekspert pisze:Masz na myśli model w technologii dualnej GSM/CDMA czy chodzi ci wyłącznie o model w obsługujący częstotliwość CDMA. Jeśli masz jakiś konkretny model na myśli proszę podaj jego nazwę.
Podejrzewam, że koledze chodzi o dualny modem AnyData ADU-890W.
Tutaj też przyłączam się do pytania, czy modemy dualne zostają wycofywane, czy można spodziewać się jakiś nowych modeli AnyDaty. Modemy jakiś czas temu zniknęły z sklepu internetowego i strony Orange (pozostają jednak w cennikach). Pytanie dodatkowe jest takie, czy można ww. modem kupić bez aktywacji do posiadanej już umowy (bez przedłużania umowy) Wg. cennika http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary ... 671920.pdf
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: trybun »

Orange Ekspert pisze: Masz na myśli model w technologii dualnej GSM/CDMA czy chodzi ci wyłącznie o model w obsługujący częstotliwość CDMA. Jeśli masz jakiś konkretny model na myśli proszę podaj jego nazwę. Ewentualnie podaj miejscowość w której chciałbyś zakupić urządzenie, skontaktuję się z odpowiednimi punktami i dopytam o dostępność tego urządzenia.


Pozdrawiam,
Patryk.
Tak, taki właśnie modem mam myśli. Zresztą w Orange Free nigdy nie było modemów jedno systemowych pod standard CDMA. Chodzi o modem jaki ostatnio był w ofercie - AnyData 890W.
W punktach w pobliżu mnie raczej nic nie da się zrobić - ze wszystkimi jestem w kontakcie - mają mnie powiadomić gdy taki modem będą mieli na stanie.
Jednak coś jest nie tak, wczoraj dostałem wiadomość z salonu we Wrześni że mają już taki modem. Dzisiaj do nich pojechałem, no i okazało się że niejasny jest mój status. Tzn. nie mogę przedłużyć umowy bo pracownik salonu twierdzi że mam zablokowane konto i nie może sprawdzić co z tym moim wypowiedzeniem które złożyłem jakiś tydzień temu. Proponował mi podpisanie zupełnie nowej umowy a nie przedłużenie obecnej. Oczywiście na coś takiego się nie zgodziłem, bo może zaistnieć sytuacja że Orange z takiego czy innego nie uzna złożonego wypowiedzenia.. Zadzwoniłem do BOKu, a tam mnie poinformowano że wypowiedzenie jeszcze nie dotarło.. Już sam nie wiem co z tym fantem zrobić, z salonu nie można wycofać wypowiedzenia, a i można się "umoczyć" podpisując nową umowę.

[ Dodano: 2012-11-07, 13:52 ]
ja.michal pisze: Nie sprzedają, ale wg regulaminów jest taka możliwość bo modem to oddzielna umowa. Tak kupiłem Orange Day by Day bez modemu mimo. W regulaminie jest możliwość o zakupie urządzenia po obniżonej cenie.
Sprzedawca zawsze bierze odpowiedzialność za sprzedany sprzęt, ale na zasadzie przepisów powszechnie obowiązujących a nie gwarancji.
Ale w gwarancji na ogół obowiązują ogólne przepisy.. ;)

No skoro piszesz że tak jest, to Edzia opcji wypowiedzenia umowy z powodu sprzętu nie ma. Przynajmniej praktycznie, bo gdyby ktoś miał czas i cierpliwość to sądzę że sprawa w sądzie byłaby do wygrania. Mimo własnych regulaminów warunki umowy muszą mieć ręce i nogi.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

trybun pisze: Ale w gwarancji na ogół obowiązują ogólne przepisy.. ;)
Gwarancja to co innego jak rękojmia. Wg gwarancji odpowiada gwarant (producent sprzętu), a w ramach rękojmi sprzedawca. W gwarancji warunki określa gwarant (musi pewne warunki określone w przepisach spełniać). Sprzedający na zasadzie rękojmi odpowiada na mocy przepisów i gwarancja nie ma nic do rzeczy.
W ramach rękojmi można żądać np. wymiany sprzętu na nowy, sprzedający ma określony termin na naprawę, etc. W przypadku gwarancji gwarant to określa.

Na stronach UOKiK i organizacji konsumenckich znajdziesz wiele informacji.
Awatar użytkownika
trybun
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2008-01-12, 19:07
Lokalizacja: 70 km od Poznania

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: trybun »

ja.michal pisze: Gwarancja to co innego jak rękojmia.
A rękojmia to coś innego niż gwarancja sprzedawcy?
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: krystianb »

ja.michal pisze:W gwarancji warunki określa gwarant (musi pewne warunki określone w przepisach spełniać).
I tu bym się nie rozpędzał, coś mi się wydaje, że polskie prawo na temat gwarancji producenta nie mówi nic. I widać to po warunkach gwarancji, które zwykle nie określają maksymalnego czasu na naprawę. W zasadzie producent gwarancji udzielić nie musi.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
bdkacz
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 503
Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
Lokalizacja: łódzkie

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: bdkacz »

Mi Orange w ramach niezgodności z umową wymienił za free MV410 na MV411 :)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

trybun pisze: A rękojmia to coś innego niż gwarancja sprzedawcy?
Rękojmia to rękojmia. Gwarancja to gwarancja. Gwarancję udzielać może sprzedający (na ogół tak jest jak jest używany sprzęt), albo producent (99% w przypadku nowych urządzeń.

krystianb, nie ma mowy o gwarancji producenta tylko o gwarancji. Przepisy określają minima co do gwarancji w sprzedaży a jej warunki szczegółowe określa gwarant (najczęściej producent). Tylko długość gwarancji ma ileś tam wynosić minimum wg jakichś tam przepisów UE, ale tego już nie jestem pewien.
Właśnie gwarancja jest wygodniejsza dla gwaranta bo w praktyce może naprawiać nieograniczoną ilość razy daną rzecz w rożnych, dziwnych terminach.
W ramach rękojmi już tak fajnie nie jest i odpowiada sprzedawca (mimo, że gwarantem jest np. producent). Określają to przepisy.

bdkaczm niezgodność towaru z umową jest realizowane w ramach rękojmi i odpowiada za to sprzedawca. Najlepszy manewr bo można wymiany zażądać i mają 14 dni (albo 30) na załatwienie sprawy. Jeśli nic w tym terminie nie odpowiedzą to roszczenie jest uznane.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: krystianb »

ja.michal pisze: nie ma mowy o gwarancji producenta tylko o gwarancji. Przepisy określają minima co do gwarancji w sprzedaży a jej warunki szczegółowe określa gwarant (najczęściej producent). Tylko długość gwarancji ma ileś tam wynosić minimum wg jakichś tam przepisów UE, ale tego już nie jestem pewien.
Przynajmniej jak się kiedyś tym interesowałem, to nasi posłowie zaszaleli i o gwarancji nic w przepisach nie ma, jest tylko o niezgodności towaru z umową (w tym wadach ukrytych).
ja.michal pisze:W ramach rękojmi już tak fajnie nie jest i odpowiada sprzedawca (mimo, że gwarantem jest np. producent). Określają to przepisy.
Prawie dokładnie tak, z tym, że w tym przypadku, gwarancja producenta/dystrybutora ze sprzedawcą to już ich prywatna umowa, sprzedawca sam decyduje czy chce sprzedawać towar na takich warunkach, na jakich oferuje mu go producent.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
bdkacz
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 503
Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
Lokalizacja: łódzkie

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: bdkacz »

Należy zwrócić uwagę,że istnieją 2 rzeczy :

- niezgodność towaru z umową dotyczy relacji konsument-firma
- rękojmia jako taka nadal istnieje,ale wiąże 2 firmy (kiedyś dotyczyła też relacji konsument-firma).

A niezależnie od w/w rzeczy możemy mieć jeszcze gwarancję producenta/importera, o ile takowej udziela.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

Rękojmia jest tak czy siak w sprzedaży konsumenckiej na mocy prawa. Poczytajcie trochę przepisów. Na stronach organizacji konsumenckich macie wiele informacji.
bdkacz
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 503
Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
Lokalizacja: łódzkie

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: bdkacz »

Odpowiednikiem rękojmi w sprzedaży konsumenckiej jest właśnie niezgodność towaru z umową. Wcześniej w sprzedaży konsumenckiej była też rękojmia, a teraz jest niezgodność.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: ja.michal »

Niezgodność towaru z umową jest w ramach rękojmi. Niezgodność towaru z umową dotyczy fizycznych spraw odnośnie towaru. Zostają jeszcze wady prawne.
Awatar użytkownika
Pijo
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 677
Rejestracja: 2009-07-06, 12:16
Lokalizacja: Podlasie/Mazowsze

Re: Okradziona przez Orange?

Post autor: Pijo »

Niezgodność towaru z umową jest w ramach rękojmi.
bdkacz pisze:
bdkacz pisze:Należy zwrócić uwagę,że istnieją 2 rzeczy :



- niezgodność towaru z umową dotyczy relacji konsument-firma

- rękojmia jako taka nadal istnieje,ale wiąże 2 firmy (kiedyś dotyczyła też relacji konsument-firma).



A niezależnie od w/w rzeczy możemy mieć jeszcze gwarancję producenta/importera, o ile takowej udziela.
bdkacz pisze:Odpowiednikiem rękojmi w sprzedaży konsumenckiej jest właśnie niezgodność towaru z umową. Wcześniej w sprzedaży konsumenckiej była też rękojmia, a teraz jest niezgodność.
Pełna zgoda.
ja.michal pisze:Niezgodność towaru z umową jest w ramach rękojmi. Niezgodność towaru z umową dotyczy fizycznych spraw odnośnie towaru. Zostają jeszcze wady prawne.
ja.michal, jakieś nowe prawa wymyślasz. Rękojmia dla konsumenta obowiązywała do 2003 roku.
ODPOWIEDZ